fbpx
30. august 2021

Brugervenlig rapport til fjernvarmekunderne

Af: Lasse Andersen

Fjernvarmens Serviceordning lancerer en ny og mere kundevenlig servicerapport, som kommer med klare anbefalinger til, hvordan kunden kan optimere sit anlæg.

”Uisolerede rør og komponenter bør isoleres” og ”Varmtvandstemperaturen bør ikke overstige 55 grader, for at sikre mindst muligt energiforbrug”. Så konkrete kan rådene til kunden være i den nye servicerapport, som Fjernvarmens Serviceordning netop har lanceret.

Målet har været at lave en servicerapport, der er enklere at forstå for kunderne, som typisk ikke har teknisk indsigt.

Og det er en rigtig god idé, mener Birger Tannebæk Christiansen (billedet), der er teknisk konsulent i TEKNIQ Arbejdsgiverne.

– Den nye rapport kommer med klare, ikke-tekniske anbefalinger, som kunden kan forstå i stedet for en masse tal. Og dermed tror jeg, at kunderne vil være mere tilbøjelige til at tage fat i en installatør og få optimeret deres anlæg, så det ikke bruger mere energi end højest nødvendigt, siger han.

Sammen med den nye servicerapport indfører Fjernvarmens Serviceordning også en ny forbedret hjemmeside og et nyt indberetningssystem, som er klar 6. september. FjR-ordningen er en frivillig ordning for både varmeværker og installatører, der sikrer dokumenteret service af små fjernvarmeinstallationer