fbpx
11. maj 2020

EL:CON-direktør: Det har jeg lært af krisen

Af: Michael Degn

Jesper Knudsen har som administrerende direktør i EL:CON haft brug for hele den ledelsesmæssige værktøjskasse under coronakrisen. Han er blevet bekræftet i, at de mest grundlæggende ting stadig betyder mest trods en meget unormal situation.

Coronakrisen har på få måneder ændret verden dramatisk. Det har naturligvis også haft konsekvenser for EL:CON, som Jesper Knudsen står i spidsen for. Alligevel er det grundholdningerne, der står tilbage, når den administrerende direktør skal navigere virksomheden gennem en situation, hvor alt er vendt på hovedet. Gode relationer og klar tale.

– Jeg er blevet bekræftet i, at det er supervigtigt med gode relationer. Det går ligesom aldrig af mode. Det er i de gode tider, at man opbygger relationen, og det er i nedgangstiderne, at man trækker på relationerne. Derfor har vi også valgt at bruge meget energi på det ved at få tillidsfolk med i beslutningerne, siger Jesper Knudsen.

Læs også: EL:CON: Det er en ekstraordinær situation

Klar tale – også digitalt
Derudover nævner direktøren kommunikation som et helt nødvendigt redskab til at komme helskindet gennem krisen. Klar, præcis og målrettet kommunikation uden for meget omsvøb, forklarer han. Dertil kommer den digitale værktøjskasse, som virksomheden allerede havde installeret, men nu kom den for alvor til sin ret.

– Vi har allerede haft værktøjerne til at drive virksomheden digitalt. Det handler om app, timeregistrering, ordreopfølgning og afsætning, forklarer Jesper Knudsen.

Fremover venter endnu nogle uforudsigelige måneder. Coronakrisen har tæret på ordrebeholdningen, og selvom EL:CON isoleret set kan holde sig flydende, så er det stadig svært, hvis kunderne ikke kan betale. Det er især oplevelsesøkonomien, der er hårdt trængt af coronakrisen, hvilket tæller alt fra hoteller og biografer til fitnesscentre og festivaler.

Læs hele artiklen med Jesper Knudsen i det seneste udgave af Electra